17 september 2005

Ett inlägg som var kort, men helt plötsligt lyckades bli väldigt långt istället

Nähäpp, så blev det ingen klassfest.
Alla hade fullt upp, skrutt.
Men då kan jag ju vila mitt värkande huvud åtminstone.

Och ägna mej åt att ta reda på om det finns något bra på teve.
  • [1] Kenny Starfighter och Folktoppen
  • [2] Massa jox om Greta Garbo
  • [3] Robinson (Gapflabb!)
  • [4] Sweet Home Alabama (den är faktiskt bra)
  • [5] Polisskolan och CSI Miami
Det blir nog sydstatsdialekt i överflöd tror jag. Alltså Sweet Home Alabama.

Nu håller jag på att lägga över en massa musik till datan. Gamla skivor som jag brände förra hösten. Helt konstig musik ibland. Bryan Adams! Sen när lyssnade jag på Bryan Adams? Okej, vissa punkcovers på Summer of '69 är helt ockej, och Robin Hood-låten, men förutom det har jag aldrig lyssnat på Bryan Adams alls.
Och Bowling For Soup, ojoj, det var länge sedan. Känns det som.
Massa Disney-låtar också, soundtracket till Lejonkungen är maffigt! Och Wind Of Change med Scorpions, jag var helt beroende av den då. Det är häftigt hur mycket ens favoritlåtar och allt sånt kan ändras på ett år. Klädstil och självförtroende med.
Och ändå är jag alldeles likadan.

Okej, nu skriver jag upp några punkter som är Jag just nu, så får jag se om dom stämmer om ett år.

Favoritlåtar:
  • River - Joni Mitchell
  • Shine On You Crazy Diamond - Pink Floyd
  • Good Riddance - Green Day
  • I Like Birds - Eels
  • Big Sur - Thrills
Och en hög till, men jag kan inte skriva alla, dom får inte plats.

Favoritkläder:
  • Min gröna Jimmy Eat World t-shirt
  • Blåjeans
  • Palestinasjal
  • Mina rödsvartrutiga Vans
  • Keps
Viktigt just nu: Att skejthallen stänger på måndag, att en genomsnittlig svensk morot färdas 114 mil från åker till butik, skolan, speciellt musiklektionerna.

Okej, undrar om jag skrattar när jag läser dethär om ett år, det är nog inte så omöjligt.
Jag tror att jag vet hur listan hade sett ut för ett år sedan också. Men den skriver jag upp en annan gång, för det är inte så himla intressant. Sheet, för ett år sedan visste jag inte hur man kopplade en elgitarr eller bas till en förstärkare. Pinsamt! För jag tyckte att det var läskigt med elinstrument på ensemblen då. Fast å andra sidan vet jag ju fortarande inte om basen ska vara på aktiv eller passiv, så så mycket smartare har jag nog inte blivit :)

Det är märkligt, det här inlägget blev mycket längre än vad jag trodde.
Ajöss med er, kära kolatomsbaserade livsformer på en planet som går att beskriva med fyra ord; I stort sett menlös.

Eder Hedda

Inga kommentarer: