16 september 2005

Kallt.


Jag fryser.

Jag har frusit hela dagen, alla klassrum i skolan har joinat Kylskåpssamfundet För Nedfrysning Av Oskyldiga Gymnasieelever. Tror jag. I vilket fall som helst är det deprimerande :)

Snart ska jag genomrota mina lådor på jakt efter vadsomhelst som kan hålla undan min lugg när jag fajtas med kusinon. Inget ont om min lugg, men den tycker väldigt mycket om att vara i centrum, och ofta är i centrum ivägen. Men jag gillar min lugg ändå.

Dagens lista över hiskeligt bra musik:
Magiskt men Tragiskt - Håkan Hellström
Money - Pink Floyd
River - Joni Mitchell
Santa Cruz (You're not that far) - Thrills
Sweet Child O' Mine - Guns n' Roses
Going to California - Zed Leppelin :)

Ingenting är magiskt, och det är så tragiskt.
Men visst finns det magi, man ska bara ta sej tid att leta efter den. Magin gillar inte stress och hets, för de som är stressade har ändå ingen tid för magi. Men om man sitter stilla en stund och lyssnar på suset kan det dyka upp lite magi i något hörn.
Och om du fryser ska du sätta dej i ett hörn, för där är det alltid 90 grader.

Tjing, for now / Heddahumlan, legitimerad solskenspartikel, studsboll och estet.

Inga kommentarer: