5 oktober 2007

Grattis

Nu är jag ledig.
Visserligen bara en dag, men ändå.
Ledig.

Jag trodde aldrig att veckan skulle ta slut. Däremot är jag helt slut. Helt tömd på allt som ens försöker påminna om energi. Men det verkar lugna sej nu, faktiskt. Jag har fyradagarsveckor bara, som det ser ut nu, och det innebär väl att jag faktiskt kommer ha ett liv, eller lite ork, eller nåt.

Imorgon ska jag sova länge. Inte bli väckt alldeles för tidigt av den satans väckarklockan. Och det ryktas att L är i stan, så jag ska försöka få fatt på henne, och då vet man aldrig var det slutar. Antagligen med hopplös trötthet på jobbet på söndag, men skitsamma. Sånt överlever jag.

Jag tänker inte ta ledigt från livet.

Föressten visade det sej att alla mina föraningar stämde, jag jobbar på min Fogskliab*. Det blir väl till att baka kladdkaka dårå, lyckligtvis är det en onsdag så det är inte så förfasligt mycket folk som jobbar då.
Och det är faktiskt ingeting jag sörjer, jag blir en dag äldre, big deal, egentligen spelar det ju ingen roll. Egentligen är det väl roligare att jobba än att vara hemma och sysslolös?
Ja.

*Fogskliab: Uttryck som förekommer i böckerna om Nalle Puh, en del av det bevingade uttrycket "Hätila Ragulp Åp Fogskliaben", som är Ugglas sätt att stava "Hjärtliga Gratulationer På Födelsedagen".

Inga kommentarer: