24 december 2005

Julafton

På västkustskt vis, alltså ingen snö, lite över nollgradigt och ganska mulet och tråkigt.

Tittade på det sista avsnittet av julkalendern innan. Den var rätt bra i år. Hade jag inte blivit så störd av att vända på mina morgonrutiner hade jag nog sett alla avsnitt. Men nu blev det inte så. Ingen är perfekt. Snart ska vi till Mogens, men jag måste duscha och bestämma mej för vad jag ska ha på mej. Men det blir nog rätt lätt, har man en ny t-shirt blir det den såklart. För nya t-shirts är det gosigaste som finns.

Duschandet blir nog uppskjutet en stund, skrället har bestämt sej för att ockuppera badrummet. Underbart, vi ska vara borta tolv och han bestämmer sej för att bada. Och sen får jag väl en lagom portion andnöd när jag ska duscha för att han har överdoserat AXE, igen. Inget staket lille bror men ibland förundrar du mej.

Alltså: Svarta jeans, brun Riverfarm t-shirt och min gråa ylletröja. Och tomteluva såklart.

Och dagens lista, inte att förglömma:

De bästa julkalendrarna:
  • Mysteriet på Greveholm
  • Jul i Kapernaum
  • När Karusellerna Sover
  • Kaspar i Nudådalen
  • Eddie & Johanna

Inga kommentarer: