5 december 2005

Vad är en blogg bra för egentligen?

Jag vet inte.

Jag tömmer hjärnan, mellan aktuellt och Scrubs (som förövrigt är en genial teveserie, och den enda sitcom jag sett som inte har jobbiga bakgrundsskratt).
Jag vet inte hur jag kollar hur många som läst det jag skrivit, men jag har iallafall hittat kommentarfältet. Jag är nästan stolt över mej själv, och just nu känner jag att jag har en förskräckligt enformig meningsuppbyggnad. Läser jag andras bloggar då? Jo, Rockbjörnens och Virtanens bloggar på Aftonbladet såklart, och Johannas. Annars läser jag om jag snubblar över någon kul.

Jag har slutat läsa "emobloggar", de svarta bakgrunderna och alla x i bloggnamnet gör mej irriterad. Jag kan gilla Sunny Day Real Estate och resten utan att döpa min blogg till något dystert med minst tre x före och efter.

Sånglektion imorron bitti då. Jag förstår inte hur jag kan sjunga musikallåtar, jag trodde inte att jag hade tillräckligt med röst för det. Uppenbarligen kan jag. Fast det går knaggligt. Och sen har jag engelska, svenska och matte. Alltså, för de i klassen som inte har insålektioner på tisdagarna är det en helt musikfri dag. Det är fredagarna med, tack och lov har jag åtminstone dans då. Annars hade jag blivit mosig i huvudet. Men det blir jag, men inte lika mycket.

Jag känner att jag inte har gjort någon ordentlig lista på länge. Jag kan göra en lista på saker som piggat upp mej idag. Nåväl... here it comes:

Lista över saker som gjort mej glad idag:
  • Fairytale of New York med The Pogues (jullåten nummer ett)
  • Drygt en timme spinning, men det var rätt jobbigt
  • Rostat bröd och varm choklad
  • Min elgitarr
  • Att upptäcka att jag hade tre oöppnade luckor i min chokladkalender innan, när jag var grymt godissugen

Lista över god musik: (Kunde inte låta bli)
  • Fairytale of New York - The Pogues (se listan ovan)
  • Golden - My Morning Jacket
  • Bridge Over Troubled Water - Elvis Presley
  • Stairway To Heaven - Led Zeppelin
  • Disneyland - Five For Fighting
  • Teenage Wasterland - The Who
  • Styrofoam Plates - Death Cab For Cutie
  • Image of the Invisible - Thrice
  • Allt med Jimmy Eat World och Sahara Hotnights

Nu känner jag att jag borde skriva varför det är så bra att min mp3 ofta shufflar fram Jump med Van Halen när jag cyklar till skolan. Men jag funderar allvarligt på att låta bli, för det vore att dumförklara precis alla som någonsin hört introt till den låten. Eller?

Inga kommentarer: