19 december 2005

Snöflingor, snöflak


Var ute och cyklade i jakt på några papper innan. Ända ut till Näset, i motvind och med snö i hela ansiktet. Jag blev varm som en kamin. Men tillbakavägen in mot stan, när jag hade vinden i ryggen var bara så åh!
Sommarvägen och Strandvägen var helt öde. När jag cyklade förbi Grottan var det snö överallt, stora mjuka snöflingor som skuttade runt i luften, och det lilla flaträcket var nästan täckt av snö.

Otroligt fint, inte en kotte var där, inte ett hjulspår. Bara jag och alla snöflingorna. Så många och stora att när jag tittade ner såg det ut som om massa små gråa djur skuttade runt i snön, för snöflingorna hade egna skuggor. Helt makalöst, man tappar nästan andan.

Hoppas, hoppas, hoppas att det blir lite kallare i natt så att snön finns kvar imorgon med, men det verkar tyvärr inte så. Det verkar som om det kommer bli en ganska slaskig jul övehucvudtaget. Attans Rabarber.

1 kommentar:

Johanna sa...

Åhh, snö! Det gillar vi. Mer snö åt folket.