19 december 2005

Var finns det tid egentligen?

Det kan man undra.

Det är tre dagar kvar i skolan. Tre ynka dagar. Och det känns som om jag inte hinner med någonting alls. Svenskaläxa, som jag inte gjort, till imorgon. Och sovmorgonen ryker, för vi ska repa in en låt med kören, till skolavslutningen på torsdag. Repa med mjällen direkt efter skolan, med hopp om chokladmuffins åtminstone. På onsdag är det inså-uppspelning, och jag känner mej som ett jättepucko, för jag ska sjunga. Varför? Varför, varför ska jag göra det? Jag måste ha varit knäpp när jag bestämde mej för det.

Jag gillar att gömma mej bakom en gitarr, inget staket, men sån är jag.
Nähäpp, nu ska Hedda skaffa sej utmaningar. Blä! Jag är dum.

På torsdag är det avslutningar till typ två på eftermiddagen, och sen ska jag städa hos faster.
När ska jag köpa julklappar?
När ska jag baka muffins? Imorron kväll tror jag.
När ska jag kasta snöbollar, när ska jag göra oplanerade saker och bara existera?
Inte fan vet jag.

Missa inte: Sista spelningen med The Hairspray Queens på Annandagsrocken på Smedjan. Jag ska dit, ska du?

Grått ludd som studsar i intigheten
Påväg någonstans, en skugga i snön
En ensam gatlykta i snålblåstens paradis
För stunden invirat i en vit, virvlande dröm

Pågående konversationer på msn: Mia, angående korv i potatissoppa och William, angående Thåströms mästerverk "Fanfanfan" och improvisation.

Inga kommentarer: