18 september 2006

Projekt: Skaffa Ett Liv

Är det inte lite fel att ha en blogg som heter Solskenspartikel när man känner sej så glad och hurtig som jag gör? Orkar inte göra något åt det hursomhelst.

Projekt: Skaffa Ett Liv då?

Jag gillar inte mitt liv just nu. Upplysningsvis. Bitar av det är helt okej, andra bitar går direkt ner i soptunnan. Nu ska jag redovisa en punktlista för att skaffa ett liv, ett riktigt, inte ett plastliv.

  • Göra saker på helgkvällarna, inte sitta framför teven, datorn eller ensam med min gitarr. Alltså vara social.
  • Vara social alltid, inte bara på helgkvällarna.
  • Vara flexibel och kompromissa.
  • Förverkliga mej själv en smula.
  • Vara openminded.
  • Försöka bry mej om hur jag ser ut. Försöka.
  • Gå med i MUF eller CUF.
  • Sluta vara ironisk. (Gäller endast punkten närmast ovanför denhär.)
  • Sluta lyssna på deppig musik.
  • Tro på mej själv, haha lycka till med det.

Läs Rebell Med Frusna Fötter, alla måste läsa den, för det är världens bästa bok. Tycker jag åtminstone. Den är både rolig och trasfin på samma gång.

1 kommentar:

Johanna sa...

Yo. Jag ska dra med dig ut någon lördag. Lyssna på Lisa Miskovsky och Lost Patrols Alright föresten. Har skickat den till Oscar. Man kan inte bli annat än uppåt av den!