20 september 2006

Radiorysningar

Efter en sommar på jobbet får jag räliga rysningar av fenomen som Rix FM, Lugna Favoriter och sorgligt nog ibland även P3. fast jag har iochförsej varit ganska vrång på P3 ända sedan de spelade Crooked Teeth med DCFC i höstas. Kommersialisera inte min musiksmak mer än nödvändigt, tack. (Och jag är inte dödligt allvarlig)

Om jag hör "...cause everytime we touch I get this feeling and everytime we kiss..."-yadayada en gång till kommer jag hoppa sönder närmaste radioapparat. Snacka om att jag har blivit allergisk pga överexponering. Konsigt nog blir jag glad de få gånger mainstreamradion spelar Hard Rock Hallelujah. Men å andra sidan är jag en riktig sucker för melodisk metal.
Alla har vi våra svagheter. Jag har rätt många.

"You will see the jokers who will be the new kings!"
(Även finnar säjer smarta saker ibland, haha)

Fast man kanske borde säja finländare, för artighetens skull. Jo det gör vi. Från och med nu.

Säj det i kör:

-"Ett, två, tre Finländare!"

Inga kommentarer: