25 januari 2006

Angående vad man egentligen borde


Ja, jag vet.

Jag borde inte ha gått en långpromenad till Skrea Strand och medvetet kommit försent till kulturhistorian. Jagvetjagvetjagvet. Men det var Annas idé från början, och jag hade haft en skuttig känsla av "jag vill ut" hela morgonen. Eller inte riktigt hela, kanske inte på gympan, för jag var rejält sleten eftersom jag ägnat ett par veckor nu åt att vara förkyld. Anyhow, jag får ofta den känslan när jag cyklar till skolan i abnormt snöfall, och solen börjar skina nån gång mellan andra och tredje lektionen. Och vad är finare än stranden täckt av flera decimeter snö?

Fast jag blev lite tjurig över att isen inte höll att gå på.
Inte oftare det är havsis här i Falkenberg tycker jag att det kunde frösit ordentligt.

Och jag blir ganska imponerad av min tankeförmåga. Om jag har conversedojor på mej, men ett par uggs stårende i skåpet, varför tar jag då inte uggsen när jag vet att jag ska ner och pulsa i snön? Därom tvista di lärde.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vafaen är uggs? //Nahoj