24 januari 2006

Luftombyte

Skulle man kunna kalla det. Jag fyller alltid mitt luftrum med musik.

Jag och Johanna har haft skivbyte idag, alltså vi tar högen med favoritskivorna, stoppar i väskan, går till replokalen och lämnar över dyrgriparna. Får med mej en helt annan hög hem, det är väldigt intressant, och väldigt nyttigt. Hela favvohögen är borta, utom Green Day-skivorna, för jag tror inte att Johanna skulle uppskatta dom, plus att det är mina bästa "att spela elgitarr till-skivor". Borta är alltså följande:
  • Clarity - Jimmy Eat World
  • Futures - Jimmy Eat World
  • Kiss & Tell - Sahara Hotnights
  • Jennie Bomb - Sahara Hotnights
  • 1978-82 - Ebba Grön
  • The Photo Album - Death Cab For Cutie
  • Seven Sisters - Meja
  • August & Everything After - Counting Crows
  • Och en till, jag kan verkligen inte komma på vilken det var.

Istället har jag en relativt okänd trave som ivrigt väntar på genomlyssning.
  • Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
  • Rock & Roll Is Dead - Hellacopters
  • 3 AM. Serenades - Marit Bergman
  • Du Och Jag Döden - Kent
  • Up All Night - Razorlight
  • Is My Head Still On - Tiger Lou
  • Super Extra Gravity - Cardigans
  • Johnossi - Johnossi
Det är nyttigt med luftombyten.

Och grabbsen har fått sina nio liter Cola och jag min Sahara-affisch, jag tycker fortfarande att det var jag som gjorde en bra deal, även om andra tycker motsatsen. Finns inget bättre band.

Avdelningen för intelligent telefonsamtal:

H: -Agnes är mer sej själv. Sebastian är inte orginell, han är det som uppkommer om man kör Ola Salo, Mick Jagger och några till i en mixer, men alla små punkfjortisar som inte erkänner att de kollar på Idol gillar honom för han är iallafall lite rock.
J: -Jag gillar inte Idol, de som kommer fram där får sån räkmacka, banden som verkligen sliter för att breaka förtjänar uppmärksamheten, men är du med i Idol blir du känd för att du är på teve och i media hela tiden.
H: -Jag var helt säker på att du skulle säja att du inte gillar punkfjortisar. Jag gillar inte punkfjortisar.

(Nej, det gör jag faktiskt inte. När jag var tretton gillade nästan alla hiphop och hade Wu-Tang och Tupackläder, och nu är det mainstream att gilla antingen Darin eller punkrock. Om ändå hiphop blev mainstream igen...
Jaja, inget knäcker Nationalteatern. Proggen lever, punken är död.
Haha.
Och jag är grymt oseriös.)

Lång och fin parentes blev det också.

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag gillar din blogg skarpt :)