24 januari 2006

Trängselskatt.

Undrar om det skulle fungera med trängselskatt i mitt huvud? Jag vaknade imorse och hade huvudvärk så det bara skrällde om det, är det en eftersläng av förra veckans feber eller nån sorts ångestreaktion över tre missade skoldagar? Det vore så skönt att bara kunna plocka bort allt som egentligen inte hinns med. Eller hinns med och hinns med, det gör det väl, men det hindrar andra, roligare saker från att hinnas med.
Brädan tillexempel. Sliten och skitig, en riktig sanitär olägenhet, men ändå har jag ställt den på mitt rum, lutad mot soffan för att jag ska ta mej tid. Bara cykla ner till Konsums kära parkeringstak och rulla runt en stund. Ta igen någon timmes förlorad frihet. Antar att alla ickeskejtare undrar vad jag svamlar om nu, men sånt får jag ta.
Det är som om jag har fyllt upp den här veckan med måsten redan innan förra veckan var slut. Det är inte bra. Måste hitta ett svart linne att ha på kusinens bröllop, måste plugga igen i matten, nationella är redan den tionde mars. Måste hinna övningsköra lite, så jag inte tappar muskelminnet. Måste repa, måste göra gitarrläxor och det är i och för sej kul men likväl måsten.

Usch för mej.

Jag Måste Varva Ner!

Alltså, åter till sängen, en bok och ett glas ananas/apelsinjuice.
Eller inte, för jag borde duscha, och sen iväg till replokalen halv fyra.

Egentligen skulle jag bara vilja strunta i alltihop just nu. Fly till nåt berg och åka skidor och snowboard. Fly till en strand med sol och varma vågor, med skimboarden i högsta hugg. Fly till sommaren, kanske till förra sommaren, till skatelägret i Malmö. Jag och min bräda.
Det är liksom bara lite för mycket i mitt huvud just nu.

Inga kommentarer: