25 januari 2006

Poesi, igen



Aww, Håkan Geniet Hellström

Jag blir alldeles knaslycklig av den musiken. Det kan inte hjälpas.
Minnen av Aprilhimlen är nog bäst just nu. Jo det är den.

Haha, mysigt upptagen, jag?
Möjligtvis.
Om bloggar sorterar under kategorin för mysiga sysselsättningar. Och jag har kanske kommit på vad jag vill göra för projektarbete. En blogg, där jag recenserar en skiva varje dag, eller varje vecka eller nåt, och så får jag kritik i kommentarfältet, och så får jag se vad som händer. Om det kan bli något av det.
Det skulle kanske passa mej, att vara professionell bloggare. Bortsett från att jag inte skriver speciellt bra, eller roligt.

På fullt allvar, hur kul är det att läsa om min tämligen åbäkiga skolväg, idag var den det. Försök cykla i spårig, slirig decimeterdjup snö. Hellre cykla där ingen har spårat så slipper jag att framhjulet sticker iväg precis hela tiden. Och jag satte ner min fot i en smutsig snöhög som var så fluffig och djup att hela min sko (uggboot då) försvann i den. Sen när jag kom in rann det smältvatten mellan mina jeans och skon och det var inte så trevligt. Faktiskt.

Dagens bottenapp: Långkalsonger under stuprörsjeans. Grymt irriterande. Tur att jag har smala ben, annars hade jag inte kunnat böja knäna alls. Men känslan av att "jag är en stoppad korv" är otrevlig.

Inga kommentarer: