27 januari 2006

Mitt liv är fullkomligt!

Jag har lyckats få Johanna att bli frälst på Death Cab. Om nu det räknas som svårt? Det borde inte vara det, för Death Cab är ett av världens sötaste indie-emoband ever. Därför får dagens lista bli en lista med söta relativt indie-aktiga band.

Here comes...
  • Death Cab For Cutie
  • Bright Eyes
  • Eels
  • The Postal Service
  • Neutral Milk Hotel
  • Broken Social Scene
  • Mew
Denhär världen verkar vara full av musikaliska genier. Åtminstone litegrann. Jag menar, Håkan Hellström, Ben Gibbard, Rivers Cuomo, Conor Oberst och tusen till.
För att inte tala om nödrimmens mästare, kungen av svensk sommarterrorpop, ni-vet-vem.
Per Gessle. Fast musikaliskt geni... nej. Möjligen om ni frågar min käre bror. Men han förstår sej inte på samma musik som jag.

Jag blev Punk'd innan, via msn. Men om man ska punka folk med andras msn kan det vara en bra idé att ta reda på hur personen i fråga skriver. Då blir det mer trovärdigt. Bara ett lite tips. Och jag har en massa matte som jag verkligen borde göra, för det är prov nästa fredag och jag har sjutton sidor kvar av kapitlet vi ska ha prov på. Men idag tänker jag lägga all min energi på att undvika att behöva lägga energi på matten. Jag tycker att det känns bra så. Och jag fick ett extraarbete i engelskan av Jimmy, för jag gör ingenting alls känns det som, jag gör nog ingenting, men det är för att det jag förväntas gör antingen är för tråkigt eller för lätt, men alltsom oftast både och. Jag ska skriva ett arbete om Carnaby Street för vi jobbar med sextiotalet, och jag kan rätt mycket om musiken och lite mer om politiken, men inget alls om Carnaby Street. Så det känns förnuftigt.

Btw, Anja Pärson vann Super-G:n i Cortina d' Ampezzo idag. Det är trevligt inför OS och allt. Hoppas att vi får kolla på viktiga OS-saker under skoltid, annars kommer vår video bli otroligt överbelastad.

Inga kommentarer: