7 maj 2007

Tjejsnack v.17-19

Jag har slarvat en smula med mina Tjejsnack-svar, men nu ska jag vara duktig. Ja det ska jag.

Tjejsnack v.17, Viktiga Frågor

  • Ska man drogtesta 13-åringar? Om de misstänks för att ha använt droger eller är i kontakt med någon man vet använder/langar droger så ja. Det kanske är integritetskränkande, men på ett omtänksamt vis, man vill inte att någon ska sluta som nerdrogad lodis om det går att undvika.
  • Ska man ha övervakningskameror i skolan? Nej. Om en skola går så överstyr att man måste övervaka den är övervakningskameror ändå för lite. Då krävs det ökade resurser i form av människor som bryr sej och tar hand om elever som mår dåligt istället. Elever som mår bra går inte över de gränser som får folk att överväga övervakningskameror.
  • Är det okej att det finns övervakningskamoeror på offentliga platser som t.ex. bussar, taxi, affärer och torg? Ja. Det finns det ju redan, till viss del, och för någon som kör nattbuss eller natt-taxi kan det vara en stor trygghetsfaktor.
  • Ska du donera dina organ? Jadå, jag är anmäld och allt. Om jag ändå är död men mina organ är till användning ska jag ju hjälpa någon annan att få leva. Det är helt självklart.
  • Vad tycker du om dödshjälp? Jag tycker att om någon som är invalid eller obotligt sjuk och är helt klar i huvudet när beslutet fattas vill ha dödshjälp ska personen få det. Varför ska en människa behöva dö en lång och smärtsam död om den känner att det är bättre att ta beslutet själv innan det blir för smärtsamt?

Tjejsnack v.18, Språk

  • Pratar du något språk utöver svenska? Engelska, i princip flytande och jag förstår tyska & spanska även om jag inte pratar det.
  • Vilka språk har du studerat? Engelska och spanska.
  • Har du någon gång läst en hel bok som inte var på svenska? Ja, massor av gånger. Orka skriva upp alla.
  • Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk? Ja, det är väldigt viktigt. Idag är världen så internationell att om man inte har något av de stora språken som modersmål måste man kunna flera.
  • Vilket språk önskar du att du kunde? Jag vill lära mej att prata spanska, franska & tyska, men även de andra nordiska språken. Isländska tillexempel, är jättehäftigt.

Tjejsnack v.19, Flört & Dating

  • Vilket är ditt bästa flörttips? Yeah, bra fråga att ställa till mej. Jag har ingen aning faktiskt. Jag är inte den flörtiga typen, jag blir om möjligt mer reserverad än vanligt. Men man ska väl vara sej själv? Eller?
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Delvis. Man kan få jättekontakt bara genom att se på varann, men för att det ska bli kärlek måste man lära känna varann lite mer än så.
  • Vad är det första du lägger märke till hos en kille? Ögonen, klyschigt, jag vet. Eller armarna av nån oförklarlig anledning.
  • Beskriv den bästa dejten du varit på: Nä. Det vill jag inte.
  • Har du provat nätdejting? What?! Jag är arton, då ska man vara ute och festa, inte sitta inne vid datorn på nätterna... eller? Svar: Nej, jag nätdejtar inte. Jag är helt asocial.

1 kommentar:

Berander sa...

En av mina tjejkompisar i gymnasiet tyckte att underarmar och händer var det läckraste som fanns...

Själv är jag skadad av min tid som gymnast, nuf' said :)