22 oktober 2006

The Art Of Drowning

Jag har fått en ny bräda i födelsedagspresent. Mycket bra, för min gamla var lite fyrkantig. Tyvärr har jag inte kunnat provåka den än, för det har regnat/varit mulet precis hela tiden jag har varit i Stockholm. Hoppas att det blir bättre väder snart, eller att det är bra väder hemma imorgon. Annars kanske man kan få smygåka Frysen lite när det nu var vi skulle dit på studiebesök. Onsdag? Jaja, det löser sej nog.

Nu ska jag duscha och sen packa och ut på stan. Stockholm är fortfarande brutalt häftigt, igår var vi nere i SoFo, jag yrade runt på PetSounds hur länge som helst. Snacka om skön skivbutik. Otroligt laid-back, alla bara står och letar i skivraderna, ingen storstadshets här inte. Min indiekompis skulle nog drunkna helt där, fast jag hade gärna sett lite mer pop-punk och sånt. Iallafall, fyra skivköp so far:

  • Death Cab - Transatlanticism
  • TBS - Where You Want To Be
  • Thrills - So Much For The City
  • AFI - The Art Of Drowning

Omslaget på AFI-skivan är för övrigt ett rejält mysterium. Någon som har sett omslagen till Decemberunderground och Sing the Sorrow? Dom är minimalistiskt spöksnygga. Art of Drowning ser ut som jag vet inte vad, korsat med rejält mycket Hallowe'en. Hur kan så snygg musik ha ett så fult skivomslag? Yo no comprendo! Som tur är är det bra musik. Mycket.

Svisch!

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag vill också snurra runt på söder! Måste se till att besöka Stora Staden snart. Fast då hamnar man snarare på en liten skärgårdsö, men det går ju båtar därifrån in till slottet.