3 oktober 2006

Kom hit så ska vi slåss, elefantdjävlar!

Skadeglädje kan vara riktigt bra ibland. Jag vet att det är hemskt, men låt mej säja en sak:
Ibland förtjänar man att vara lite skadeglad. Idag är en sån dag.

Kan man överanvända ordet "deserve"? Det börjar bli ganska frekvent i våra låttexter nu. Det roliga är att det varken gör något eller märks så värst mycket.

När man har varit skadeglad en stund kryper det dåliga samvetet fram. Hej självförtroende, nu förpassar vi dej till golvet, eller kanske lite under golvet, igen. Jag ska inte tro att jag är någon, jag är ingenting och ni kommer alltid att vara bättre. Klart att man kan trycka ner mej, jag är inte på samma nivå som vissa andra och jag gör inte motstånd. Fan heller. Jag är visst någon. Jag är jag och jag kämpar som ett litet djur för att vara just det.

Och man ska inte trampa på smådjur, det är väldigt elakt.

Små djur får däremot trampa på elefanter, för dom känner inte av det, smådjuren är för små. Så varför ska smådjuren egentligen trampa? Om dom hjälps åt kanske...

Inga kommentarer: