20 oktober 2006

Humlan i stora världen

Eller i stora staden, vilket som.

Här finns allt. Cykelbudet som förmodligen hellre hade kört Tour de France men som aldrig orkade ända fram. De tre fjortisarna täckta av kajal, knappar och palestinasjalar. Identiska och åh så alternatiiiiva. Grönsaker i saluhallarna, det är verkligare grönsaker än dom som finns på Willys hemma i västkusthålan. Fiket halvvägs upp på Söders höjder där man ser rakt in på kontoret mittemot. Mannen som jobbar där har bara gröna pärmar i bokhyllan, det kan vara ett tecken på någon mystisk mani. Tusentals nertrampade tuggummin, söndersnackade åsikter och den fantastiska lukten i tunnelbanan (men inte på blåa linjen, den är fräsch).

Anyhow: När jag och moster går genom Sturegallerian (och det är verkligen inte min sida av stan!) känner jag att även om världen säjer att det är tvärtemot, så är min väldigt randiga mössa från HM tusen gånger häftigare än alla Lacosteskor på Tures. Om någon därinne råkade se min mössa istället för en av alla karriärister som trängs där och tänkte "vilken hemsk mössa" skulle det vara en seger i sej. Det är bara att inse, en skitunge från en pyttestad på västkusten är häftigare än hela Stureplan, Svampen inkluderad.

1 kommentar:

Johanna sa...

Nejdå, inte fördom. Tyvärr sanning. Försökte faktiskt ge det hela en ärlig chans, men inget gav direkt positivt utslag. Miniräkning låter fint. Får åka dit och studera indiefolket lite närmre någon gång :) Får kräva en rapport sen när du kommer hem!