7 oktober 2006

High-techmobil

Min bror har skaffat en mobil med extra allt. Nästan. Den heter en massa krångliga siffror och är svart och låter för mycket, åtminstone ur min synvinkel.

(Min synvinkel är storasyster som är obegripligt trött på Gavin DeGraw och diverse puckolåtar som cirkulerar på högstadiet.)

Min mobil är gammal. Den börjar bli irriterande gammal faktiskt. Det tar en lång stund för den att starta och en ännu längre stund att koppla upp sej på telefonnätet. Ny mobil står ganska högt på min införskaffningslista just nu. Fast ingen mobil är som jag vill ha den.
  • Jag vill verkligen inte ha kamera. Det är slöseri, för bilderna blir inte bra om man inte köper en fyratusenkronorsmobil och för dom pengarna kan man få en kamerafri mobil och en bra digitalkamera. Plus att de kameramobiler som jag träffat ganska lätt segar ihop.
  • Däremot är mp3 inget hinder, mest för att det vore väldigt roligt att kunna ha favoritlåtarna som ringsignaler.
Men det finns inga mobiler utan kamera med mp3, såvitt jag vet. Därför kommer jag förmodligen skita i allt och skaffa en telefon, inte en multimediamaskin. För allvarlig talat, är det inte bättre att ha en mp3-spelare med mycket minne där man får in all sin musiksmak och en mobil som inte laggar för att den bara kan det en mobil bör kunna, alltså ringa, smsa och kanske spela minigolf? Det låter faktiskt ganska förnuftigt i mina öron. Mest för att man inte får in 6 gb musik i en telefon hur gärna man än vill. Jag vägrar kompromissa när det gäller musik, så är det bara.

Här är föressten lite justnu:
Alla är länkade till respektive Myspace-sida för jag tycker att dom förtjänar det. Bra musik ska uppmärksammas.

Inga kommentarer: