17 oktober 2006

Olyckligt sjuk

Igår kände jag mej olyckligt kär. Idag är jag olyckligt sjuk. Jag är helt hundra på vem det är som har smittat mej, för jag tog en halv klunk öl ur hans burk i lördags. Och en annan kompis som rökte samma vattenpipa börjar också bli dålig. Hmm, ja... snart är väl halva klassen sjuk om jag funderar lite. På vilka som var ute i lördags alltså.

Men så jäkla duktigt av mej då, feber och hysteriskt mycket ont i halsen, och jag fyller år och ska ha släkten här. För en halv klunk öl. Meningslöst.
Jaja, i värsta fall får jag väl däcka i feber imorgon, för jag ska vara pigg på torsdag när jag drar till släkten norröver. Fattas bara annat. Nu har jag en känsla av att det är en massa saker jag borde göra. jag ska plocka undan på mitt rum, för gitarrer och kusinbarn är en rätt dålig kombination. Och hänga undan jackorna i hallen och lägga undan kläder och allt vad det var. Jag har inte tid att vara sjuk, jag tänker fylla år färdigt först. Jaja.
Vi får se hur det blir med det.

[The Kids Aren't Alright - The Offspring]

Inga kommentarer: