15 november 2007

Fånga En Solkatt

Tiden går, som sagt, väldigt fort just nu.

Jag försöker låta bli att räkna dagarna, men snart är det så få kvar att det blir ofrånkomligt. Oh well. Det ska bli skönt att komma bort från allt ett tag, fast allt och allt, det är inte så mycket. Jag gick från Slättenrondellen, och tänkte telefonterrorisera folk, men kom bara på en handfull nummer att ringa. Ingen svarade, såklart.

Jag tänkte ringa Johanna, men hon är som bekant i Skottland, och det är inte jättebilligt att ringa Moa i Oschlo heller.

Det är inte så mycket att åka ifrån, särskilt inte om man vet att man kommer tillbaka.

Fast det var inte det jag skulle skriva, egentligen. Jag är ju så bra på att tappa ämnet, enda gången jag inte gjorde det fick jag ett MVG på uppsatsen i SvenskaB. Men det hör inte hit.

I bilen hem från jobbet hade dom på en skiva med låtarna från svenska Mamma Mia-musikalen. En ganska okänd låt egentligen, någonting om att fånga en solkatt i en bur.
Det var fint.

Det var väl allt, tror jag.

Inga kommentarer: