1 november 2007

Kakmonster

Idag misslyckades jag totalt med att vara hälsosam.
Men tro mig, jag försökte.

För det första åt jag ordentligt med mat till lunch. Både potatis&purjolöks-soppa, potatisgratäng och bröd. För det andra drack jag bara en kopp Oboy på morgonen. För det tredje dissade jag min standardfika (Oboy & pannkakor) till förmån för tre uppskurna äpplen och lingondricka.

Men, jag föll offer för miffade praliner.
Eller, jag och Mini, för vi delade på dom.

Nötplattor är gott, och mättsamt, och man kan inte prata om man äter halva på en gång.
Men jag åt inte en endaste liten Limeskylt. Tragiskt egentligen, med en pralin där bara skylten är god. Marsipan och mandelmassa är så obegripligt överskattat.

Imorgon drar jag till Skåune, jag och min rullbräda. Antagligen kommer jag hem rätt blåslagen, men vadfan.

Skejta bör man annars dör man.

Inga kommentarer: