12 november 2007

Pratkvarnens Måndag

Är man innehavare av ett busskort kan man göra onödiga saker.
Om det tillexempel är minusgrader och mörkt när man skuttar av 351:an vid stationen och passerar 556:ans skylt och inser att den går om fem minuter, och tar mig mer än halvvägs hem, då väntar man på bussen.

Verkligen.

I övrigt har dagen varit lugn, om man bortser från att jag råkade ha sönder fyra vinglas och en kaffekopp. Det är livsfarligt med lugna dagar. Min arbetsmoral blir extremlåg, och jag nästan skapar ursäkter för att få stå inne i Kallis och prata. Jag kan inte hjälpa att jag faktiskt blivit social. Det är ju jobbets fel det med.
Nästa vecka får jag stå där inne och både prata och jobba, det blir ännu bättre. Jag har saknat det.

Och apropå det, thanks to gymnasieskolans öppethus-dag jobbar jag hela helgen. Eller ja, söndagen kan jag kanske inte skylla på det, men iallfall lördagen. Alla spring går ju i skolan, och vem är ledig och saves the day?

Så nu är det back to basics på riktigt. Håhå jaja.
Slipper iallfall skjortan till förmån för mina älskade tenniströjor.
Och kommer inte ha drickan på söndag heller, snacka om traditionsbrott.
(Hedda har alltid drickan. Och definitivt alltid på söndagarna. Det är okej. Drickan på veckorna är värre, för då är det ihopslaget med toaletterna. Usch!)

Inga kommentarer: