10 februari 2006

Isvattenpölar

Ooh, yes, jag vill att det ska töa. Mest av allt för att jag är så himla trött på att fastna med cykeln i diverse fåniga snöhögar som befinner sej på eller precis brevid min skolväg. Och isvattenpölarna då? Dessa helvetiska skapelser har tagit över helt. Eller de är åtminstone resultatet av tö och snöhögar över gatubrunnarna. Jag tror att de hade varit mer uthärdliga om de bara hade varit stora vattenpölar. Men allteftersom vädret skiftar innehåller de allt ifrån segt slask som orsakar tvärstopp till smutsigt iskallt vatten som rinner in i skorna. Tvärstoppsslasket är nog det värsta, för då måste man allt som oftast sätta ner en fot, eller två, och har man otur sätter man foten i något mer slaskigt slask som helt plötsligt invaderar ens trasiga converseskor och blöter ner både dom, och de två paren strumpor plus fötter som befinner sej inuti. Det är inte lätt, nej.

Eftersom jag är helt uppe i min självupptagenhetsmentalitet kan jag passa på att skriva att jag är störst bäst och vackrast också. Fast det ska tas med en nypa salt. Men modig är jag. Ibland.

Boktips: Rebell med frusna fötter. Jättebra. Fast jag har inte läst ut den än.

Skriver nog mer strax.

Inga kommentarer: