5 februari 2006

Universum är ett monster...

...men det gör ingenting idag.

Låten är nästan klar, behövs ett stick och kanske ett solo eller nåt.
Och idag vaknade jag klockan åtta och var jättepigg och mådde bättre än på länge. Man sover gott när man har tränat ordentligt, iallafall jag. Det snöade när jag vaknade, det har snöat hela dagen, säkert en sex-sju centimeter. Stackars alla som tycker att snö är krångligt och dumt, jag däremot njuter fullt ut. Vitt, fluffigt och vindstilla, det kan nog inte bli bättre, eller jo. Om solen skiner imorgonbitti. Då ska jag tassa ut i dungen uppe vid Willys och ta en massa kort. Just nu är jag nog kär i livet tror jag, bortsett från att jag måste ägna hela eftermiddagen åt att räkna matte. Men kan det bli bättre?

Det kan det kanske alltid, men jag mår bra just nu.

Om jag skulle råka..?
Nej.
Plugga matte nu, duktig Hedda.

Men allvarligt talat, vad är ett matteprov jämfört med att göra snöänglar och åka pulka? Ungefär ingenting alls, ur min synvinkel. Men jag ska plugga matte, för jag blir lessen på mej själv om jag inte fixar vg i slutbetyget, och med tanke på hur *host* bra det förra provet gick så behöver jag göra bättre ifrån mej nu.

Hey, I'm In The Band.
Hellacopters...

Inga kommentarer: