28 februari 2006

Kamikazeplanering

Just nu känns det som om jag har tusen viktiga (och de flesta även tråkiga) saker att göra. Min kropp har startat det fina "nu är du stressad"-larmet. Jag blir vimmelkantig, förvirrad, mer självkritisk än vanligt, får ont i magen och så vidare. Yesyes, jag veeeet, jag har höga krav på mej själv, men jag är dessutom en alldeles katastrofalt dålig planerare.

Jag har en oemotståndlig förmåga att alltid, helt utan undantag glömma läxor i de ämnen jag har lätt för, speciellt svenskaläxor. Jag ägnar hellre den tiden åt att läsa böcker. Jag skjuter upp tråkiga/jobbiga saker som jag vet att jag måste göra så länge det bara går, och sen sitter jag där med magknip och ont om tid.

Måste-lista:
  1. En egenkomponerad dans tills på onsdag (imorgon alltså) minst en minut lång, eller 8 x 8. Och jag har nada fritid på tisdagar, mygod, hur i he* ska jag hinna med?
  2. Skriva en hög med sjuhelsikes bra sommarjobbsansökningar för jag måste ha jobb. Inget jobb = Ingen Hultsfredsfestival = Olycklig Humla. Jag kan inte skriva sommarjobbsansökningar, jag är för blygsam för det. Nej, det är jag inte, men jag blir så trött på allt "jag är bra på det och det"-tjafset.
  3. Plugga matte, plugga matte, plugga matte. Nationella B-provet är om elva dagar, idag inräknat, och jag är inte ens klar med alla kapitel än. Sannolikhet är i och för sej inte svårt, men det bör göras. Sannolikheten för att jag får ryck på matte och blir kamikazepilot inom elva dagar är högre än sannolikheten för att jag klarar provet, det är iallafall säkert.
  4. Göra roliga saker, alltså skejta, cykla, musicera och annat... Närdå?


Iiiik.... jag börjar 9.55, alltså om 55 minuter och jag har inte duschat, filurat vidare på dansen eller borstat tänderna. Och det är minusgrader ute. Blött hår + minusgrader = OTREVLIGT!
Men jag har iaf hittat en låt. Get It Faster med allas mitt favoritband. Som börjar på J och slutar på immy Eat World.

Om jag inte vore så förbannat duktig skulle jag skolka från engelskan och göra klart dansen och sen gå på matten. Jag dör inte av att missa en engelskalektion. Men min frånvarostatistik och övernitiska handledare skulle drabbas av svårartade depressioner som orsakar läskiga utfrågningar om vad jag egentligen gjorde tisdag förmiddag, och "jag försov mej" är inget ursäktsalternativ, för jag är morgonpigg. Det orkar jag inte med.

Äsch, åthelfvete med det hela.

Inga kommentarer: