16 februari 2006

Spegelbild

Varför ser jag alltid skuggor istället för min spegelbild?
Tja, förutom hemma då. Hemma kan jag stå och granska mej själv i spegeln länge länge. Vem är jag? Vad vill jag? Men när jag ser mitt morgonrufsiga ansikte i glasdörrarna i skolan är det mer en skugga.

Usch, jag är för trött för dethär. Men eftersom startsidan på min kära lilla blogg inte uppdaterat sej sen innan Sverige tog OS-guld i sprintstafett så måste jag provocera servern lite, det är ett innerligt behov jag har. Och jag längtar verkligen till lovet, till den riktiga snön. Men sen saknar jag ju alltid folk här hemma, även om jag bara är borta en vecka. Men snö. Åååh. Jag borde bygga mej ett berg, kanske på Ge-Kås, för Ge-Kås är mest fånigt ändå, så jag kan åka skidor lite oftare. Men nej, föressten, Ullared har ju en skidbacke, på Ge-Kås camping. Jag lovar, en dag kommer Ge-Kås att ta över världen, ungefär som Coca-Cola och McDonalds försöker. Men det vore hemskt. Alla multimegaevil-internationella företag är läskiga.

Nu måste jag sova.
Jag är hungrig, hrmpff...

Inga kommentarer: