1 februari 2006

Avskuren från världen

Msn fungerar inte.
Mitt liv är förstört.
Not.

Skönt att slippa msn ibland, jag är mer en telefonpratare. Jag hatar bristen av tonfall på msn. Egentligen tycker jag bäst om att prata med folk i verkligheten. Utan kroppsspråk blir det så torrt. En bild säjer mer än tusen ord säjer dom. Jag säjer att en blick säjer mer än tusen ord.

Undrar om min bror har bestämt sej för att det finns mer musik än sextiotalsmusik, Gesslemusik och Peps? Nyss försökte han prata med mej om Travis och Death Cab (!) men jag är oerhört trött och asocial för tillfället. Och har en helt abnorm skateboardabstinens. Jag minns inte ens när jag skejtade sist, mer än att jag nästan satte kickflip. Fyfan vad jag vill lära mej det djävla tricket nu. Så skönt att kunna få den obligatoriska frågan "kan du kickflip" och kunna svara "ja, faktiskt". På ett snällt vis, det ser bara tyket ut när jag skriver det. Se, msn och internet är torftigt. Vad är ett samtal utan tonfall och ögonkontakt?
Visst, det kan vara kul att chatta med polare, men är det något viktigt ringer jag.

Ge mej lite verklighet.
Ge mej blåslagna knän och trasiga skor.
Ge mej lite Thrice.
Ge mej livet.

Inga kommentarer: