14 juni 2006

Kerrang!

Humlan har hittat en ny kärlek.

Brittiska musiktidningen Kerrang!
Så trevlig. Mycket att läsa, och brittisk engelska är jättekul. Det enda jag aldrig kan sluta störa mej på är att Panic! At The Disco har stoppat in ett jävla utropstecken mitt i namnet. Läste en artikel om dom, och jag fick flipp. Min hjärna är ju van vid att reagera när den ser ett uppånervänt i, och det går inte att vänja bort i en handvändning.

De listar Green Day som det femte viktigaste rockbandet de senaste 25 åren. Det tycker jag är fint gjort. Finns inget större punkrockband. Så är det bara. De är inte ett mycket stort band, de är bandet. Okej, jag är lite partisk, jag gillar Green Day, men även folk som inte gör det kan inte ha undgått både Basket Case och American Idiot. Det är i princip fysiskt omöjligt (om man lever i ett land med radio och social välfärd och så vidare, jag ska inte tjata om sånt nu...) helt enkelt. Att Iron Maiden hamnade högst på listan bortser jag ifrån. Fear of the Dark är trevlig, och några till, men sen blir det tjötigt. Dessutom måste man gilla tidningar med konstiga namn. Men Kerrang kanske har nån underlig brittisk betydelse? Får kolla upp det.

Måste sova nu, ska ju upp och gospel-vaja imorgon. Längtar, not.

Inga kommentarer: