1 juni 2006

Trettioåttakommafem

Så pigg var jag igårkväll. Lyckligtvis kunde jag sova, och när jag vaknade var jag inte riktigt lika snorig, och nästan feberfri. Och eftersom jag svettas som en gris just nu borde väl febern vara på väg ner ännu mer? Eller?

Jag ska sluta prata om snor snart, jag lovar. Det är faktiskt äckligt. Men det är så händelselöst att vara hemma och sjuk att jag inte har så mycket mer att skriva om, och jag är för seg för att vara filosofisk och dyster. Men jag har en obehaglig känsla om att det nya bloggtemat kommer bli hosta. Jag vill inte bli hostig, men det ligger på lur och kommer hoppa på mej när jag minst anar det, promise!

Hatar hosta. Men ibland tror jag att Virus hatar hosta mer än jag. När hon sitter på ens mage och ser sådär marsvinsfilosofisk ut och man börjar hosta, då blir hon aningen arg och undrar vem som jäklas med henne, eller förskräckt och gömmer sej under min haka. Inte för att ett helt marsvin får plats under min haka, men hon verkar tro det, och jag vill inte såra henne.

Jag kan bli lite löjlig när det gäller Virus ibland, men hon är min själsfrände. Marsvin är förstående varelser. Speciellt när dom lägger huvudet på sned.

Nu ska jag spela lite mer Rollercoaster, för jag har fastnat på Settlers IV

Inga kommentarer: