20 juni 2006

Zlatan & Solsk

När jag ska logga in på Blogger skriver jag nästan aldrig hela inloggningsnamnet. Jag menar, Solskenspartikel. Vafan tänkte jag på egentligen. Sexton bokstäver. Det är otroligt onödigt. Kunde jag inte valt något kortare, som Idoit, Klegg eller Jaha?

Fast http://jaha.blogspot.com skulle se väldigt lojt ut. Man vill ju ha nåt som känns sådär lagom indiepopgenomtänkt. Lite filosofiskt, halvdjupt eller åtminstone nyuppfunnet. Jaha går fetbort.

Jag skriver aldrig "solskenspartikel", jag brukar skriva "solsk". Problemet är att igår tryckte jag på enter innan jag hunnit trycka och markera hela ordet som dyker upp i en såndär trevlig nedanför-ruta. Så idag har jag varit tvungen att skriva åtminstone "solske" eller klicka neråt i nedanför-rutan. Och det tycker jag är ganska besvärligt. Mitt muskelminnne motarbetar mej å det kraftfullaste, för mina fingrar hittar boktäverna i "solsk" utan att tänka, men ska det in ett "e" efteråt så blir det en tankepaus och det gör mej lite lätt förvirrad.

Mer förvirrad än vad jag redan är, alltså.

Ikväll blir det 2-1. Jag vet inte om det blir 2-1 till Sverige eller England, men nåt utav det blir det. Och T&T kommer spöa Paraguay. Inte för att jag bryr mej om fotboll, men jag har alltid fel när jag gissar hur det ska gå, så om jag offentliggör det hela lite mer kanske T&T lyckas förlora, även om det vore lite synd. Jag sympatihejar på dom, och hade det varit möjligt tycker jag att England kunde flyga och fara. De är så otroligt överskattade. Ungefär som Zlatan.

Fast man kanske inte ska klaga på Zlatan, folk brukar bli vrånga på mej då. Fast å andra sidan fattar jag inte hur man kan tycka att världen är jämställd, och det har jag hört X antal gånger.

Skitsamma.

Inga kommentarer: