3 juni 2006

Sk8er Boi, gud förbjude!

Sätter man iTunes på "blandning" kan det hända spännande saker. För ungefär tre minuter sen dök det upp ett gitarriff som jag känner igen mycket väl. Nästan för väl. Tio sekunders funderande och sen pusslar hjärnan ihop alltihopa.

Just det ja. Avril Lavigne. Sk8er Boi. Bara stavningen får mej att rysa och vilja skrynkla ihop mej till en liten, ytterst förskräckt tuss. Den låten tyckte jag var bra. Tills jag började skejta på riktigt. Och tills jag började lyssna på texten.

He was a skater boy
She said "see you later boy"


Jag menar, hallå?!

Okej, erkännande nummer två. Jag läste Okej på den tiden (längesedan, ungefär år 2001-2002) och de hajpade Avril lika mycket som alla andra, och visst behövdes hon som motvikt till Britney och Beyoncé. Iallafall, på en bild i en artikel hade hon rutiga skor. Rutiga skor, så otroligt fult, tänkte jag. Hmm ja, ett par likadana fast rödsvarta, inte vitsvarta, ligger på hallgolvet en meter från mej nu. Damn alltså. hade Hedda årgång tvåtusentvå sett dom skorna hade hon skrattat, och förmodligen alla andra jag kände från tvåtusentvå också. Saker ändras. tack och lov. Jag skulle inte vara jag utan skejtskor nu.

Note to self: Att stoppa in siffror i ord är aldrig snyggt, eller okej på något vis över huvud taget. Aldrig.

Inga kommentarer: