4 juni 2006

Syrepåfyllning

Idag är det såntdär villkorslöst väder. Soligt, femton grader ungefär och för en gångs skull inte jätteblåsigt. Det känns som om det har vart halv storm mest hela tiden sen april, men det är nog bara jag.

Ska vara i repan om en dryg timme och jag har fortfarande inte blitt klok på cirkuslåteländet. Men antingen funkar den eller så funkar den inte, så enkelt är det. Jag har en förkärlek för att göra låtar som redan på projektstadiet är lite för svåra, lite för konstiga eller helt enkelt hopplösa. Men övning ger färdighet säjer dom ju.
Och därmed inte sagt att mina små fåniga låtar är några speltekniska underverk, inte alls, men det kan bli lite underliga ackordföljder och så. Ibland.

Men det ska bli skönt att komma ut och få lite luft.

1 kommentar:

Johanna sa...

Grattis till nummer 1000 =) Jag ska föreviga det. På något vis. Förresten tror jag det kan bli något av cirkuslåten. Måste bara få lite rätsida på den.