1 juni 2006

A sleepless night becomes bitter oblivion...

Äntligen!

Beställde Anberlins nyaste skiva på cdon för ungefär tusen år sedan (jaja, två månader då) och den har varit restnoterad tills nu. Men idag trillade den ner i brevinkastet som ett Placebo-piller. Alltså, neråtgående feber plus bra musik är lika med ännu lite bättre.
Egentligen är Anberlin ett av de banden jag helst inte bloggar om, musikegoist som jag är, men vem bryr sej? De är redan stora i USA och om min teori om att jag är ungefär ett år före de flesta med vissa saker stämmer kommer P3 börja spela Paperthin Hymn nån gång mellan november och februari, ungefär. Men det är en halvflummig teori. Fast ibland stämmer den. Senaste exemplet må väl vara att jag köpte en longboard förra våren. Nu finns det longboards på Intersport och när det var sommar för några veckor sedan såg jag fyra stycken på stan på mindre än en kvart.
Hmm, ja.

Live for today
We'll dream tomorrow
We've got big plans in sight
We'll take this city and by nightfall...
The bright lights are calling

Iallafall, Lovisa, om du skulle råka läsa dethär bör du se till att höra ett par Anberlin-låtar bums pannkaka. Apropå detdär med att få folk att reagera på ens musik. Men iofs gillar alla olika, men iallafall. (Gäller även Johanna och Mimmi, föressten)

Jag borde duscha, då kanske jag blir riktigt pigg..?
Kanske.
Senare.
Punkt.

Inga kommentarer: