4 februari 2007

Hjärntömmning

Denhär helgen har gått alldeles för fort, precis som förra veckan gick alldeles för sakta. Jag är så trött på allt detdär tråkiga som inte ger mej någonting. Trött på all väntan, trött på folk, trött på allt. Men det kan inte bli värre nu, det kan det inte.
Och eftersom jag ännu en gång (att jag aldrig lär mej) givit mej själv rollen som samordnare i ett projekt är det bara att peppa och bita i det sura äpplet. För det är inget grupparbete om jag bara lägger ner allt krut på mitt speciella ansvarsområde. Jag är en del av en helhet. Och som del i helheten är det mitt ansvar att se till att helheten blir någonting alls. Inte bara mitt ansvar, i och för sej, men om ingen annan sätter upp mål och orkar planera så.
Gav jag mej själv rollen som samordnare? Tveksamt, det är nog mer en kombination av andra människors förväntan, och mina egna gamla vanor. Händer det ingenting är jag dum nog att ta tag i det. Så är det bara. Fast det borde kanske inte vara så. Jaja, det är iallafall en go grupp, om än lite rörig.

Imorgon är en rätt tung dag. Ljudteknik mellan klockan åtta och tio, svenska mellan kvart över tio och halv tolv. Lunch. Russinlunch hoppas jag, men som trenden är kommer väl massa oförutsedda konstigheter emellan, det brukar bli så. Haha. Kvart över tolv till halv två är det veckans största sömnpiller; Nutida Konst, Nuko, whatever. Gå dit, få närvaro och gör bra ifrån dej på proven. Typ. Efter det Inså, och sen är måstena slut. Inså är iallfall kul. Men jag har övat dåligt, det är så dumt. Förra veckan övade jag inte för jag blev inringd, och denna veckan har jag lagt all energi på USA:s utrikespolitik och inspelningen. Som föressten gick bra. Myspace/Purevolumesida är på ingång. Snart, snart.

1 kommentar:

Berander sa...

Jamen, du LÄR dig ju visst. Att sedan omsätta lärdomen i handling, det är det som är sport på allvar, eller hur? ;)

Dessutom tror jag att du är en rätt bra samordnare/organisatör/projektledare, för du VILL någonting, och det är lixom en förutsättning...

BTW, Anette hälsar så gott!