20 juni 2007

Den årliga skimboardstarten

Idag var det dags att gräva fram den gamla skimboarden från sitt vinteride under badstugan. Den var sandig och dammig, och exakt lika knäckt som när jag la den där i augusti förra året. Hade jag varit mindre förvirrad hade jag kommit ihåg att ta med vax, för det som var kvar var impregnerat med sand, men man kan inte lyckas med allt.

Halvmolnen som vart innan hade skrämt iväg de flesta potentiella åskådarna, vilket var bra, man vill helst inte att för många ska kolla på när man gör sin årliga skimdebut. Vingligt var ordet sa Bill, sa Bull.

Men jag kommer nog in i det. Efter Borlänge, då djävlar. Jag ska fixa en ny bräda, först och främst. Och eftersom havet blir plattare på kvällen kan jag dra ner dit efter jobbet och flumma runt.
Jag gillar det. Alltihop. Till och med att friktionen mellan brädan och foten ger mej skavsår under hälarna.

Inga kommentarer: