12 juni 2007

Diverse Magkänslor

Jag vet fortfarande inte om jag gillar förändringar. Försöker tänka så positivt det går, men långt inne gnager känslan av att jag kommer känna mej instängd. Att det kommer bli monotont och stilla.
Den som lever får se.

Imorse gick jag upp klockan sex och hoppade på en buss mot Köpenskapens Mecka en timme senare. Väl framme intog jag och min vän vår plats i den väldigt gulliga kön (vi sänkte medelåldern i kön med flera mil) och började prata om pensionärer. Högst upp på dagens inköpslista stod ordet "Tält", för någonstans ska man bo när det är festival.
Förutom ett fint fyrmannatält inhandlades även:
  • Ett randigt parasoll
  • En presenning (1.7 x 2.0 m)
  • En batteridriven (upptäckte vi senare) megafon
  • Tjugo AA-batterier
  • Tolv AAA-batterier
  • En grön ficklampa
  • Två pannlampor
  • En rulle silvertejp
  • En rulle eltejp
  • Fyra whiteboardpennor
  • Extra tältpinnar
  • Såpbubblor
  • Två kortlekar
  • Två fleeceplädar
  • Sex askar tändstickor
  • Två kåsor
...och säkert något mer som jag glömt bort.
Detta är en del av det jag och min kompis tycker att man behöver när man ska åka på festival. Efter en stärkande portion köttbullar åkte vi till metropolen Vessigebro, där jag tidigare aldrig satt varesej mina fötter eller slitna skor, för att provbygga tältet.
Ett klokt beslut, då tältet saknade bruksanvisning och orsakade bara lite frustration. Efter ungefär en timmes arbete under stekande sol stod det ändå där, skinande blått och nästan inte vingligt.
Kreativiteten tog fart och en banderoll tillverkades.
Grymt snygg!

Jag gillar verkligen tält, och jag gillar verkligen att vi ska iväg, jag är superpeppad nu. Kan man spola fram tiden till den 27 nu? Jag vill packa, jag vill sitta på tåget, jag vill uppleva riktig festivalsommar! Hade det inte varit så urlöjligt att börja packa två veckor innan avresa hade jag nog sjutton börjat nu.

Min magkänsla säjer att det kommer bli svinkul!

Inga kommentarer: