6 juni 2007

Sömnbristsbekämpning, existentiallism och så vidare...

Jag försöker åtgärda min sömnbrist en aning, idag sov jag till klockan två. Fast jag blev väckt av telefonen redan kvart i tio. Jobbet.
Sedan dom fick tag på mitt mobilnummer har jag blivit väckt ett antal helgmorgnar när jag varit ledig, men det är väl det som är poängen.

Men inget "jo, jag kan jobba" från mej idag inte. Snarare ett "jag är förkyld, och jag har så mycket med studenten nu, jag hinner inte". Sen vände jag på mej och somnade om. Vaknade klockan två av att Alex ringde och undrade vart jag tog vägen igårkväll. Bratt, okej. Jag gillar inte Grand riktigt, jag gillar Bratt, där kan man gå ut i luften närsomhelst. Insåg att det nog var dags att gå upp och äta något, och öppna fönstret, mitt rum var stekhett av all morgonsol.

När det var avklarat tillbringade jag resten av dagen framför datorn och teven.

Jobbet ringde igen föressten, fast andra gången var det en av de butiksansvariga som undrade om jag kunde vara i kallis på morgonen nästa söndag. Nästan onödigt att fråga, om du frågar mej. Jag är ju egentligen morgonpigg, det är bara det att den sista tiden har jag sovit alldeles för lite, och det drabbar morgonpiggheten. Det är synd, för det finns ingen bättre början på en sommardag än att vara uppe innan det blir för varmt och åka longboard eller cykla en sväng.
Cykla till jobbet är inte fel det heller.

Det slog mej, när jag la på luren, att fan, det är två dagar kvar. Sen är jag fullständigt beroende av deras samtal, och papprena på anslagstavlan där det står "X", "T" och "S". Det kommer inte skramla in några studiebidrag, om jag inte väljer att plugga och tro mej, that ain't gonna happen inom det närmsta året åtminstone. Min överlevnad (jaja, nu är jag överdramatisk) hänger på min förmåga att gå fort utan att tappa saker, att le, prata vänligt och komma ihåg nummer som står på små papperslappar.
Det fixar jag nog.
Hoppas jag iallafall.

Lite tungt bara, att veta att lönen ska räcka till annat än tidningar, kläder och allmänna roligheter. Inte för att jag brukar göra av med alla pengarna, knappast, men jag kanske får sluta lägga på hög nu. Skitsamma, jag räknade ut det häromdagen, att jag har sparat 25% av min totala lön, före skatt. Orka räkna ut hur många procent det blivit efter skatt bara.

Gäsp.

Jag skulle dött om jag gått typ handel eller samhäll/ekonomi.
Thx för estet, alltså.

Inga kommentarer: