16 juni 2007

Lägesrapport

Idag fick jag hjälpa till inne på a la carten, helt oväntat. Jag har inte lärt mej så mycket på en och samma dag sedan jag började i spring, för typ ett år sedan.
Avdukning, uppdukning, och typ tiotusen saker till. Fick hjälpa till med en busslast göteborgare som ville ha snaps allihopa. Jag som inte vet ett skrutt om alkoholhaltiga drycker, panik!
Nu vet jag åtminstone att det finns kryddad och renad snaps, att Gammeldansk är speciell och att Akvavit är typ renad. Heja mej.

Och jag kan bära tolv glas på samma gång, vilket är ett mer än vad jag vet att mina fellow springpolare i Järngänget kan.

På det hela taget en väldigt rolig dag. Jag är trött, man blir sliten av tre dar på rad, men idag har jag verkligen fått kämpa. Mycket nytt att hålla reda på, många skämtsamma göteborgare att lyssna på (och försöka fatta vad som är och inte är på skoj) men väldigt lärorikt.

Jag är väl en servicemänniska?
I guess...

Inga kommentarer: