23 juni 2007

Trött och pigg på samma gång

Idag har jag varit föremål för något som kanske kan liknas vid avundsjuka. Vi kallar det bakisavund.

Hade StarWars-maraton med mej själv igårkväll, precis som planerat.
Kom till jobbet klockan ett, som förresten är en djävligt konstig tid att börja på om du frågar mej, men anyhow. Innanför svängdörrarna sitter listan över ansvarsområden och lunchlistan, och som vanligt efter riktiga partydagar (valborg, midsommar, personalfester...) står det "Kan man festa kan man jobba" på den.

X antal personer har frågat vad jag gjorde igår, och flertalet av dom har verkat lite lätt avundsjuka på att jag, till skillnad från de flesta andra, inte var bakis och sliten.
Fast först har dom skrattat lite, såklart.
Jag gillar inte helger som innefattar ätande av sill.
Får jag välja mellan snaps och Star Wars vet jag vad jag väljer.
Det känns inte som om jag missat något viktigt heller. jag är lite mätt på socialt umgänge just nu, lider fortfarande av en överdos sedan studenten tror jag. Det var väl inte meningen att studentens höjdpunkt skulle vara en väldigt god kebabrulle?
Inte det att jag inte gillar mina kompisar, det gör jag. Men jag behöver andas. Det är mycket som tar kraft nu, livet efter mössviftandet var inte så okomplicerat som jag trodde. Det finns fortfarande dumma, energikrävande saker som stör. Dom blir inte mindre störande för att man bränner trehundra spänn på Bratt, tyvärr.
Det hade kanske varit en enkel lösning?

Imorgon...kommer bli en riktigt usel dag.
Det såg bra ut till en början, men inte nu.
>_<

Inga kommentarer: