1 november 2006

Frågetecken?

För två månader sedan, ungefär, hade jag två singelföräldrar.
Det har jag inte längre.

Men det är knepigt ändå.
Bara för att saker och ting ändras försvinner inte frågetecknen. Dom bara flyttar på sej och ändrar kanske färg. Men dom finns kvar. Ibland tror jag att jag fötts i fel stjärntecken. Jag borde inte vara Våg, jag borde vara Frågetecken. Fast vågen är nog så nära frågetecknet man kan komma, rent astrologiskt alltså. Och jag gör om samma misstag ännu en gång.

Inte.
Lyssna.
På.
Håkan.
Ensamma.
Kvällar.

Pucko.

Skyll mej själv, inget händer här... så fan heller. Det händer massor av saker, till och med i lilla Falkenberg. Det är bara det att jag aldrig lyckas lägga märke till dom. Jag är så inne i min egen lilla funderarvärld att verkligheten bara susar förbi, och när jag väl märker att den gjort det har den passerat för länge länge sedan. Det är inte det att jag flyr verkligheten, det gör jag bara ibland, det är mer det att jag stannar och förundras och filurar lite för länge och för ofta och då måste jag springa ifatt den sen.

Imorgon ska jag till Varberg. Äntligen!

Men jag grubblar ändå över var vi ska fira jul i år. Allting lyckas eliminera sej självt eftersom frågetecknena flyttar på sej. Äsch.

Inga kommentarer: