15 november 2006

Msn knepar och mitt liv är platt (eller?)

Jag vet inte, men det känns som om jag väldigt sällan har något roligt att berätta om vad jag gör. Det kan bero på flera olika faktorer.

Ett: Min lillebror lusläser min blogg så om det händer något pinsamt/hemligt kan jag inte skriva det för då får jag höra det tiotusen gånger och räkna med att alla andra också får höra.
Två: Jag tycker inte att det jag gör går att skriva om så det verkar roligt eftersom det jag gör väldigt sällan är roligt.
Tre: Jag har fastnat i en massa rutiner. Rutiner är mycket, men roliga är dom då inte.

Alla tre alternativen är faktiskt mer eller mindre realistiska, tänka sej. Jag undrar om min fantasi har gått i pension...?
Men allvarligt talat, försök skriva något intressant om mina skoldagar/jobbdagar utan att trassla in sej i internskämt eller "fan vad mitt liv är trist"-ångest.

Och som grädde på moset har msn gett upp för sista gången. Det komiska är att Lunarstorms sms-remsa är helt täckt av "Fan, msn suger!"-meddelanden som omväxling. Jag menar, vi vet att Danny åkte ur Idol, att emos är lipsillar och att man kan adda nästan vemsomhelst på msn. Så tack, msn för omväxlingen. Var det tvunget att knepa just nu?!

Morr.

1 kommentar:

Johanna sa...

Du får väl helt enkelt starta en ny blogg någon annanstans? Det har jag funderat på att göra. En som ingen vet om.