31 augusti 2007

Get ready for the jump to hyper-space, it might be a bumpy ride...

Det händer lite för mycket just nu.
Jag vill bara hoppa ut ur teverutan och bli passiv åskådare.
Frågan är om det går.

Vad jag allra helst vill... det ändras fort som fan.

Jag är som en gatlykta påväg att tändas.
Tveksam.
Flimmrande.
Och helt plötsligt skiner jag upp som en sol, av ingenting.

Konstig dag idag.
Som om händerna inte lyder, jag har tappat tallrikar och spillt och gått in i folk och hörn och sånt hela dan. Vi skyller på semestern. Fyra dagar är länge nog för att tappa stinget. En av småglinen (gymnasiemänniskorna, helgjobbarna, whatever..) sa ju det förra helgen. "Det är ovant som fan nu... och det är bara en vecka sedan jag jobbade."

Vad jag allra helst vill...
Vad jag allra helst vill...?
Det du.

Och Alex, du är värd så mycket mer. Fast det fattar du inte, än.

Inga kommentarer: