29 december 2006

Fanfanfanåthelvetemedalltihop

Och ett "hej" bestående av enbart ettor och nollor. Hej.
Du har rätt, oj så rätt du har. Jag behöver komma här ifrån. Helst nu, genast. Varför ska jag stanna när det inte finns någonting som håller mej kvar? Jag bryr mej inte om slutbetygen, sceniska eller projektarbetet. Jag vill bara leva. Hur ska jag kunna göra det när allt runt omkring försöker kväva mej? Och vadfan gnäller jag för?

Jag har ju allt. Inklusive huvudvärk.
Och ingenting.

Jag har en låtlista på iTunes som heter "Tear Down Stars" förfan.
Ytterligare ett exempel på något som jag teoretiskt sett inte kan, men verkligen verkligen vill. Inte så att jag vill ta tag i någonting som är tusen gånger större och läskigare än jordklotet, och mest består av exploderande gas. Bara det att jag är trött på att mina kvällar tillbringas framför en känslolös dataskärm, ett dumt försök att rensa hjärnan in public. Så djävla pinsamt egentligen. Stirra tills ögonen blinkar, sortera allt som snurrar i skallen. Försök skriva ner det, fast det aldrig blir nerskrivet som det var i huvudet. Censur, liksom.

Är jag överkänslig mot livet, är jag för medveten eller vad är det som är fel? Är ngot ens fel? Jag är ju jag, det måste ju vara meningen. Sara, du ska få tillbaka din bok, eller om det var Linas bok, hursomhelst. Rebell Med Frusna Fötter. Läs den. Där är en karaktär som är "överkänslig med alla sinnen", och har livlig fantasi. Hon är häftig. Jag kanske är lite överkänslig trots allt, särskilt på kvällarna. Mot allt. Dunka huvudet i datorbordet bara för att vara säker på att tankarna ska ruskas om lite till. Hjärnan kopplar; jag har inte ätit någon kvällsmat. Jag har levt på pepparkakor och julgodis sen sju minuter över fyra. Och två glas svartvinbärsjos. Jokk, det är gott det. Inte konstigt att jag känner mej lite skev då. fast det gjorde jag igår med, och då åt jag kvällsmat. Sen kunde jag inte sova. Inte i förrgår heller. Ond cirkel, oavsett om jag äter kvällsmat. Punkt.

Jag vet ju vad mitt nyårslöfte borde bli. Men nyårslöften, vem håller sånna egentligen? Inte jag. Och det är inte "ät mer grönsaker" heller.

Perkele.

Inga kommentarer: