22 december 2006

Vad är en dag på jobbet? Otroligt seg.

Usch och fy. Segare dag på jobbet har jag nog aldrig upplevt. Jag saknar faktiskt hysterin som var då i juli och augusti. Men det är väl bara jag.. och några till. Kanse är det antingen eller som gäller. Vissa tycker bäst om de långsamma dagarna, inte för att de går sakta utanför att man slipper stressen och att saker tar slut och att det är oändliga köer. Andra, som jag, vill ha stressiga dagar, för de går fort och man får faktiskt en kick av att hela tiden ligga på gränsen eller steget efter. Det är som en fajt, haha.
Jaja, jag fick iallafall vara kvar till stängning. Tur det, jag hade inte kunnat bli hämtad tidigare. Där har vi ännu ett skäl att vilja ha sommar igen; att kunna cykla. Trötta ben mår bättre av milen hem än bilen hem om man säjer så.

Och vi har fått stämpelkort. High-tech!
Undrar vem som blir först med att tappa bort sitt? Inte jag.

Nu ropar kudden, verkligen. Min julångest-trötthetskollaps igår är inte helt väck verkar det som. Usch. Bara det inte blir en lika seg dag imorgon. Isåfall kommer jag vara ett frustrationstrassel värre än någonsin.
Jag måste hitta något att läsa också. Eller så läser jag om Nothing Feels Good. En bok som är döpt efter en bra låt är inte fel, nämligen.

Läsvärt:
  • Nothing Feels Good - Andy Greenwald. En bok om begreppet och kulturen som är hopplöst intrasslad i sej själv; emo. Den har tre år på nacken nu, och det märks. Men den är väldigt läsvärd även om den är äldre än Myspace.
  • Rebell Med Frusna Fötter - Johanna Nilsson. Boken som får mej att känna igen mej och bli skitskraj för allting, på samma gång.
  • Bilbo, en hobbits äventyr - J.R.R Tolkien. Bilbo skrevs först, Bilbo är bäst. Mycket mer finns inte att säja om saken, faktiskt.
Dags att sova nu, kanske..? Det är en dag imorgon med, tyvärr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Farmer Giles of Ham (Gillis Bonde från Ham) är ju annars Tolkiens mest oförtjänt missadebok, tycker jag.

//JJ

Anonym sa...

avskeda julen´för ffs! stämpelkort har för övrigt alltid existerat på min arbetsplats :P

Anonym sa...

jag stör mig på mitt inlägg, men kan inte ta bort det. sicket ett.