21 december 2006

Fem anledningar till allt

Nu är det jullov. Det var fint i kyrkan. Jag får obehagliga ilningar i ryggraden av att befinna mej i en kyrka, men mina klasskompisar och de små, söta ettorna gjorde sitt bästa för att hålla stämningen uppe. De lyckades ganska bra, tycker jag.
Rektorn var ännu mer tråkig än vad jag hade trott, och prästen var aningen mer kortfattad. Han önskade oss "en välsignad god jul" eller något i den stilen. jag försökte ge min del av välsignelsen till Den Lille, för jag ville inte ha nån, men det ville inte hon heller så det o-funkade. Irrade runt på stan ett tag och träffade en av mina lärare utanför ICA. Hon sa att jag skulle ta och vila upp mej ordentligt nu, för jag har sett minst sagt hängig ut på sistone. Word. Så diskuterade vi min självkritik, som ingen av musiklärarna har undgått vid dethär laget. Jaja. Jag kan inte släppa att jag inte gjorde så bra ifrån mej som jag hade velat, som jag vet att jag kan. Så är det med scenskräck. Det som känns bittert är att jag ville så gärna göra den* så bra som jag vet att jag faktiskt kan, och har gjort. Men det är en djäkla skillnad på sånglektioner och uppspelning för hela klassen. Det kommer det alltid att vara.

Jag cyklade hem. Och helt plötsligt gick luften ur mej. Jag blev sådär trött i hela kroppen och skakig. Typiskt. Så fort man har en sekund ledig passar kroppen på att säja ifrån så det skriker om det. Ingen studentfest för mej alltså. Inte med 37.9. Förhoppningsvis är jag piggare, eller iallafall feberfri imorgon. Då ska det ju jobbas, gubevars.
Det är nog väldigt bra att jobba. Stänga ute julen så länge det bara går och sen är det bara en dag som ska genomlidas och sen är det över, eländet. Hellre hjärnan full med norskodlad fjordlax i alla dess former än julångest.

Fem orsaker till irritation:
  • Julen.
  • Att Österrike är bättre än Sverige i alpina världscupen.
  • Att jag är klen och missar studentfesten därav.
  • Kristdemokrater. Alltid.
  • Att vissa firar jul i fjällen och inte jag (avundsjuka).
Fem orsaker till att inte vara irriterad:
  • Julgodis.
  • Fairytale of New York, bästa jullåten ever.
  • Min nya luvtröja som är supersnygg. Verkligen!
  • Virus, för att hon är gos.
  • Att min feber har gått ner lite. Hey, let's tänka positivt!
Fem låtar jag kommer lyssna sönder snart:
  • Fairytale of New York - The Pogues
  • Beast and The Harlot - A7X
  • Into The Night - The Motorhomes
  • Two Weeks From Twenty - Yellowcard
  • Get It Faster - Jimmy Eat World

Inga kommentarer: