30 december 2006

Årets-listan

Hittade en lista hos Hedgehog, och eftersom jag inte har något bättre för mej (enda alternativet är att gå och lägga mej) så fyller jag i den.

Nyhet:
Bara en? Jag tar två. Två äckliga djävla kryp är för evigt borta. Pinochet och Saddam. Hoppas att ni lider var ni än är nu. Eller återföds som maneter. Det vore något det. Då kan jag mosa er nästa sommar, som en privat liten hämnd.

Skvaller: Jag har dålig koll. Carola kanske, det finns alltid något att säja om Carola. Tappade hon inte rösten innan schalgertjofaderittantävlingen?

Maträtt: Laxen jag och Den Lille åstadkom för ett tag sedan. Den var våldsamt god. Basilika, tomat och creme fraiche, och in i ugnen. Mumma!

Dryck: Mjölk, alltid mjölk. Jag gillar.

Plats: Mitt rum är min borg.

Vardagsmys: Jag, filt, soffa, värmeljus, Death Cab eller Jimmy Eat World i stereon och världens bästa bok; Rebell Med Frusna Fötter. Inget klår det.

Seger: Mitt betyg i Muko. Fyfan vad jag fick slita för att få det, men jag klarade det. Och jag vågade inte säja det till någon föränn jag såg det på papper efter sommarlovet. Föränn jag var säker. MVG!

Flopp: Mitt totala antal stranddagar går att räkna på mindre än en och en halv hand. Sju. Disaster! Men det regnade så fort jag var ledig. Morr. Nästa sommar blir bättre på den fronten, det lovar jag mej själv. I övrigt var det en bra sommar. Kvällskejt säjer det mesta.

Författare: David Eddings, alltid. Och vem det nu var som skrev Rebell.

Bok: Nu säjer jag det inte fler gånger. Rebell!

Film: Garden State, Amelie, Almost Famous, Pleasantville, de gamla vanliga alltså.

Skor: Mina vita (före detta vita) etniesdojor, och de sönderfallande rödsvartrutiga med för den delen.

Väska: Min stora gröna ryggsäck som jag får plats med hur mycket som helst i. Men vissa tror att jag sysslar med BASE-jumping. Hiho.

Plagg: Inte vet jag... Nitbältet kanske.

Modehändelse: Jadu.. jag som verkligen inte hänger med i den svängen. Alla gick och blev preppy över sommaren, iallafall de som inte var det innan. Koftan har snart konkurrerat ut luvtröjan.

Designer: Ingen aning. Alls.

Accessoar: Ray-Ban solglasögonen jag fick av pappa.

Artist: My Chemical Romance, Lostprophets och AFI.

Låt: Famous Last Words, Rooftops och Summer Shudder.

Hatlåt: carolas schlagerlåt vad-den-nu-heter, Boten Anna och Gillalalala Läget.

Love-to hate-kändis: Pete Wentz. Alla vet ju varför han är känd, ehrrm. Hihi.

Irriterande kändis: Alla som är mer kända för att de är kända än för att de faktiskt gör något vettigt, som at försöka förändra världen eller beröra människor genom tillexempel film eller musik. (Paris, Britney, Lindsay, Robinson-Robban och så vidare)

Teveprogram: Scrubs, Gilmore Girls, Commander In Chief och Världens Modernaste Land.

Dokusåpa: Jag håller mej undan från skiten.

Sämsta dokusåpa: Allihop.

Doft: Dolce&Gabbana Light Blue

Att göra nästa år: Överleva sista terminen i trean, komma på vad jag vill med mitt liv och sluta slösa tid på att grubbla och tycka synd om mej själv för att det är det enda jag gör. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hm, om de återföds som maneter eller fästingar så vore det ju ganska skoj. Då kan de känna på hur det är...

Gott Nytt År!!!

Anonym sa...

Fästingar?! Då är de ju en plåga - IGEN!!!

Ok, i något mindre skala, men ändå. Vore det inte bättre om de blev en risplanta lr någe, så de fick känna hur de var att göra gott.

Eller nå'n i stort sett marginell varelse med lika marginell funktion så de fick känna på livet som nästan betydelselös?

Ohwell...