4 december 2006

Join The Black Parade!

Min lilla ondskefulla, kolapapperskastande bror och jag ska på My Chemical Romance i Malmö i april. Det ni! Wannabe-emofjortisar, huka er, Humlan är på språng.

Allvarligt talat, den plattan är definitivt bland de tio bästa jag har hört i år.

I övrigt har jag feber av och till, och för mycket att göra för att hinna låssas om det. Jag får vara sjuk på lördag om det behövs, annars, icke. Och jag behöver hitta ett par vinterskor också. MIna tår tycker inte jättemycket om mej just nu. De fryser. Konstigt egentligen. Vädret är fortfarande helt knäppt. Men men, tårna går väl på hur det borde vara, inte på hur det är. De är inte så bra på att hålla sej á jour.

Och jag har fortsatt lite på projekt Austen.
Alltså, jag läser Stolthet och Fördom. Den är rolig. Men dialogen är så djäkla invecklad att jag måste läsa varje sida flera gånger, och ibland tappar jag tråden mitt i en mening. Framåt går det iallafall, tur det. Om den är svårläst framlänges vill jag inte ens tänka på hur den skulle vara baklänges.

Inga kommentarer: