23 april 2007

Det ska bli den bästa sommaren...

Jag ska springa barfota och få svarta fotsulor. Jag ska åka skateboard tills solen går ner vid halv elva-tiden, och jag ska vara ute varje ledig sekund. Bli solbränd och samla energi. Jag ska skimma och bli prickig av saltvatten, skaffa mej nya skrubbsår på knäna och spela gitarr på kvällen. Grilla och prata och skratta och vara spontan. Ta lite chanser, bli lite bränd och plåstra om mej själv med massor av chokladglass. På morgonen ska jag cykla fort, fort med Jimmy Eat World i lurarna till Heberg och serva tusentals hungriga turister med mat. Vända hemåt igen och möta 351:an vid Kennelklubben samtidigt som jag börjar frysa om benen. Precis som det ska vara. Lyssna på musik med tusen andra människor och få en sekunds förståelse för vad man än undrar på. Sitta på bastuholmen i juni och se ut över havet som alltid ser på mej, ser vem jag är, vem jag var och vem jag har blivit. Det är så mycket som har hänt sen jag var därute sist.


Och just det ja, du har rätt.

Jag ska bli full och galen och göra tusen misstag men inte ångra någonting. Jag har ångrat mej tillräckligt nu, och jag kommer få fler chanser, förr eller senare. Jag kommer fortsätta testa, någon gång borde jag få som jag vill, jag ska vara egoist.

Jag ska försöka se på mej själv som någon som är värd någonting, göra mej kvitt spegelflickan som bara är fin när det är natt och ingen ser. Jag tänker sluta med det, jag tänker vara fin alltid, även när jag har dålig-lugg-dag eller dålig-jag-dag.
Det är dags att testa gränser, för hur nyttigt det än är måste man göra sina egna misstag, inte bara lära sej av andras.

Det ska bli den bästa sommaren.

Inga kommentarer: