14 april 2007

Nattsvammel... som vanligt.

Och samtidigt som det knappt finns något bättre än att sitta i värmen mot en husvägg på kvällen när allt plötsligt blir tyst och stilla kan jag inte låta bli att tänka att jag kunde gjort någonting bättre med min dag. Något mer, något viktigare, eller bara slappat. Tagit en brassestol och placerat mej på gräsmattan här nedanför i några timmar tillsammans med en kanna saft och Harry Potter & The Order Of The Phoenix. Börjat jobba på solbrännan inför "Beach 2007", töntigare uttryck får man leta efter. Enda brännan jag fått idag är på vänster öra och båda armarna. Om ens det.

Solljuset får mej att nysa och komma ihåg att just det ja.. jag skulle ju hålla mej sysselsatt, allt för att kväva skateabstinensen som puttrar inuti. För även om jag ägnat denhär dagen åt mitt eget välbefinnande hade jag inte fått göra det jag helst velat, så lika bra att låta bli och ha utsikten över Skrea kyrka, halv åtta en lördag i april som dagens bästa.

Dagens japan-revival må väl ändå ha varit de som ville fotografera tallriken jag bar på. Jisses.. Johanna* jag försöker komma över detdär. Sluta påminna mej hela tiden. Det är inte lika illa som de riktiga japanerna. Bara nästan.

*Jag känner flera Johannor, och för ovanlighetens skull är det inte den indiepopfrälsta naturaren från Ätrafors som avses.

Nu är det sova som gäller, jag känner det.
Och sätta väckarklockan på sju. Blääh!

Inga kommentarer: